Lenktynių paveldas

Mokytis po eilutę

1964 m. „Honda“ pradėjo dalyvauti „Formulės 1“ lenktynėse – automobilių lenktynių viršūnėje. Buvo sunku pradėti, tačiau, kaip ir Meno saloje vykstančiose TT lenktynėse, mes norėjome dalyvauti sunkiausiose šios klasės varžybose. Ir dar kartą mes įrodėme, kad mokymasis ką nors darant yra geriausias būdas laimėti.

Rasti tinkamą formulę

Norint pagaminti konkurencingą automobilį prireiks konkurencingo variklio.

1963 m. mes turėjome vieno iš jų pirmtaką – V12, R270E. Iš pradžių jis buvo sukurtas „Lotus“ autobobiliams, tačiau 1964 m. vasarį bendrovei „Honda“ buvo pranešta, kad britų bendrovė daugiau nebenaudos „Honda“ variklių. Tai buvo mūsų pirmasis atsitraukimas, tačiau tai nebuvo pabaiga. Mes buvome tik pradžioje.

 

RA270 gimimas

Įdėjome visą savo energiją į mūsų pačių lenktyninio automobilio gamybą ir pakvietėme legendinį lenktynininką Jacką Brabhamą bandyti naująjį RA270 Suzukos trasoje.

Sutarus su „Formulės 1“ pilotu Ronnie Bucknumu lenktyniauti naujuoju automobiliu, jis buvo galutinai parengtas varžytis Vokietijos „Grand Prix“ lenktynėse 1964 m. liepą. Pagaliau „Honda“ pakilo ant svarbiausių pasaulio automobilių lenktynių scenos.

„Sėkmę sudaro DEVYNIAS-DEŠIMT devyni procentai nesėkmių“

Paties Soichiro Hondos žodžiai – jis negalėjo pasakyti geriau.

Šeštojo dešimtmečio pradžioje „Formulė 1“ tapo sunkiu išbandymu: mes patyrėme avarijų, stabdžių gedimų, perkaitimo ir subyrėjusių pavarų dėžių atvejų. Mes pasimokėme iš šių gedimų, atlikdami patobulinimų, bandymų ir pakartotinių bandymų, kol vėl tapome pasirengę. Pagaliau 1965 m. pristatėme naują automobilį – RA272.

Mūsų pirmoji pergalė

Meksikos „Grand Prix 1965“

„Honda“ lenktynių komanda – joje buvo du vairuotojai, Richie Gintheris kartu su Ronnie Bucknumu – vis dar grūmėsi su kliūtimis, tobulėjo ir mokėsi iš patirties. 1965 m. rugpjūčio 24 d. mes stovėjome pirmoje eilėje Meksikos „Grand Prix“ varžybose su Richie Gintheriu už RA272 vairo. Tai buvo automobilis, kuris tą dieną pirmas kirto finišo liniją ir atnešė mums pirmąją „Formula One“ pergalę.

Lenktynių virusas

Jei jau kanda, tai skaudžiai.

Mes toliau lenktyniavome ir vėl laimėjome 1967 m. – tada nusprendėme pailsėti. Grįžę aštuntajame dešimtmetyje, 1986 m. su „Williams“ komanda laimėjome konstruktorių čempionato nugalėtojų titulą, o 1988 m. su „McLaren“ komanda pasiekėme naują 11 pergalių iš eilės rekordą. Mums sekėsi, kol pasitraukėme 1992-aisiais. Vis dėlto lenktynės yra mūsų kraujyje, todėl mums sunku nedalyvauti lenktynėse, ypač kai jose tiek daug išmokstame. Grįžome 2000 m., šįkart tiekdami pergales nešančius variklius ir iki 2006 m. tiekdami gamintojo techninę pagalbą „Formula One“ komandoms BAR ir „Jordan“. Mūsų inžinieriai ir technikai turėjo garbės dirbti su kai kuriais geriausiais pasaulio vairuotojais. Tokie vairuotojai kaip Surtees, Laffite, Mansellas, Prostas, Piquet ir Senna – neįkainojami.

Finišo linija – tai ne pabaiga

Kodėl buvome nepakankamai greiti? Kaip galime būti efektyvesni? Kaip tobulėti?

Kai pralaimime, aiškinamės, kodėl – tą patį darome, kai laimime. Šias žinias panaudojame tobulindami savo automobilių kokybę ir tobulindami juos įprastais keliais kasdien važinėjantiems vairuotojams. Tai mūsų pareiga. Būtent todėl patekome į „F1 Grand Prix“ varžybas pirmoje vietoje. Ir todėl dabar esame čia.

 

„Formulė 1“

GRĮŽIMAS PRIE SAVO STICHIJOS

Nes lenktynės verčia tobulėti.

„Honda“ negali ilgai likti nuošalyje lenktynių. Susigundę galimybe įgyti neįkainojamos patirties „Formulės-1“ lenktynėse prasidėjus pažangių hibridinių bolidų erai, 2015 m. mes grįžome į „Formulės-1“ čempionatą, ir vėl su „McLaren“ komandos važiuokle.

Iššūkis priimtas
Tai buvo krikštas ugnimi. Soichiro Honda yra sakęs, jog „sėkmę sudaro 99 proc. nesėkmių“. Pastaraisiais metais mes su kaupu patyrėme įvairių sunkumų. Tačiau mūsų variklis tampa vis greitesnis. 2018 m. suvieniję jėgas su nauja ambicinga komanda „Toro Rosso“, mes tikimės turnyrinėje lentelėje pakilti į aukštesnes pozicijas.

Šiais metais „STR13“ bolidą pilotuos Brendonas Hartley ir Pierre Gasly. Tai mūsų pirmasis pradinės trejų metų partnerystės su „Toro Rosso“ etapas. Per pirmuosius bandymus jau pasiekta gerų rezultatų. 2018 m. komanda yra pasiryžusi padaryti didelę pažangą su šiuo išskirtiniu ir patraukliu automobiliu.

 

Šiais metais mes dalyvausime su „Toro Rosso“ komanda. „Bendradarbiavimas su tokia stambia įmone kaip „Honda“ turi daug privalumų“, – teigė komandos vadovas Franzas Tostas.