„HONDA“ PASAULIS

SVAJONĖS PRASIDEDA

ĮGYVENDINANT SVAJONES

Scroll

Kaip Soichiro įkūrė „Honda“

Nuo mopedų iki verslo klasės lėktuvų per 70 metų

ANKSTYVIEJI METAI

Genialios asmenybės kilmė

1906: gimė Soichiro Honda
Soichiro Honda gimė kalvio šeimoje, mažame kaimelyje prie Fudži kalno. Jis žavėjosi mašinomis ir dar būdamas vaikas padėdavo savo tėvui taisyti dviračius jo remonto dirbtuvėse. 

1922: ryškios šviesos, didelis miestas
Soichiro Honda baigia mokyklą ir išvyksta į Tokiją mokytis mechaniko amato. Po šešerių metų jis grįžta namo ir atidaro savo dirbtuves.

1937: pirmoji Soichiro Honda įmonė
Soichiro Honda įkūrė stūmoklių žiedų gamybos įmonę „Tokai Seiki“. Įmonė augo, tačiau per karą ji buvo dukart bombarduota ir netrukus dėl kilusio žemės drebėjimo suniokota. Išlikę įmonės griuvėsiai buvo parduoti ir už gautas lėšas įkurta nauja įmonė – „Honda“ techninių tyrimų institutas.

1946: „Honda“ Nr. 1
Po karo Japonijai reikėjo greitų ir pigių mobilumo sprendimų. Soichiro Honda pasiūlė idėją pritaikyti dviračiams rezervinių generatorių variklius. Taip gimė pirmasis „Honda“ modelis. Dabar Soichiro Honda užduotis buvo patenkinti šių transporto priemonių paklausą.


 

KAI SOICHIRO PIRMĄKART PAMATĖ AUTOMOBILĮ, „FORD MODEL T“, JO GYVENIMAS PASIKEITĖ AMŽIAMS. JO ALYVOS KVAPAS – LYG KVEPALŲ DVELKSMAS.

Pirmieji „Honda“ darbuotojai (su savo šeimomis!) priešais Hamamatsu gamyklą 1948 m.

1947: „Honda Type A“
Originalus mopedas buvo tobulinamas toliau. Jis buvo gerai apgalvotas, stilingas ir populiarus. Per kelis mėnesius „Honda“ sukonstruotas variklis jau buvo gaminamas pirmojoje jos gamybos linijoje.

1948: įkuriama „Honda Motor Company“
Soichiro Honda priima verslo partnerį Takeo Fujisawa, su kuriuo įkuria naują įmonę. Soichiro Honda buvo produktų kūrėjas, o Takeo Fujisawa jį papildė praktiniais verslo įgūdžiais. Įmonėje dirbo 34 darbuotojai, kuriuos vienijo viena bendra svajonė.

1949: pirmas naujas „Honda“ modelis
Pirmasis nuo pradžių iki galo sukurtas ir pagamintas „Honda“ motociklas buvo atitinkamai ir pavadintas – „Dream D-Type“.


 

SPARTUS AUGIMAS IR PLĖTRA VISAME PASAULYJE

Šeštasis dešimtmetis

1955: išsiveržimas į priekį
„Honda“ tapo didžiausiu motociklų prekės ženklu Japonijoje. Šiandien „Honda“ yra didžiausia motociklų gamintoja pasaulyje, turinti gamyklas visuose regionuose.

1956: mąstyti globaliai, veikti lokaliai
Išgryninami idealai, kuriais grindžiama ir dabartinė „Honda“ veikla. Įtvirtintas įmonės principas: „Laikydamiesi globalios vizijos, mes siekiame tiekti aukščiausios kokybės produktus už prieinamą kainą, kad pateisintume visų pasaulio klientų lūkesčius.“


 

Mūsų pirmasis prekybos salonas užsienyje buvo atidarytas Kalifornijoje (JAV). Jame dirbo tik aštuoni žmonės, tačiau netrukus per mėnesį buvo parduodama po kelis tūkstančius motociklų.

1958: superžvaigždės gimimas
„Honda Super Cub“ – paprastas ir prieinamas motociklas, sukurtas viso pasaulio rinkoms. Jis puikus ne tik dėl vardo – jo tiesioginiai įpėdiniai gaminami iki šiol. Dėl ypač prieinamos kainos plačiajai visuomenei „Super Cub“ tapo perkamiausia transporto priemone. Galbūt net svarbiausia?

1959: amerikietiška svajonė
Didžiausias pasaulyje motociklų prekės ženklas pirmą kartą pasirodo užsienio rinkoje – JAV. Los Andžele įkuriamas „American Honda Motor Co. Inc.“ padalinys.


 

PERGALĖS SKONIS

Septintasis dešimtmetis

1960: svajonių tyrimai
Ikuriama „Honda Motor Co. Ltd“ dukterinė įmonė – specializuotas „Honda“ tyrimų ir plėtros centras. Jį galima pavadinti Soichiro Honda svajonių gamykla.

1961: TT triumfas
Kaip teigė Soichiro, sėkmę sudaro 99 proc. nesėkmių. Mūsų debiutas TT lenktynėse Meno saloje buvo nesėkmingas, tačiau mes nepasidavėme. Po dviejų metų grįžome, kad dominuotume. Pirmą kartą mėgavomės sėkme lenktynėse tarptautiniu lygiu ir tuo neapsiribojome: 1965 m. mes taip pat laimėjome F1 „Grand Prix“ lenktynes.

1962: pasaulinė gamyba
Po sėkmingo TT modelio pasirodymo mes atidarėme savo pirmąją gamyklą užsienyje – Belgijos mieste Alste, kad patenkintume augančią savo motociklų paklausą. Europoje gaminame ilgiau nei gali atrodyti.

1963: nuo dviejų iki keturių ratų
„Honda“ pradeda prekiauti lengvaisiais ir komerciniais automobiliais. Populiarumo susilaukė tvirtas T360 minikrautuvas. Dinamiškas sportinis automobilis S500 buvo tiesiog svaiginamai patrauklus.

 

„Honda RA271“ buvo mūsų pirmasis F1 bolidas. Jis buvo varomas 1,5 l V12 variklio, kurio galia siekė daugiau nei 220 AG. Šį vienintelį egzempliorių dabar galima pamatyti salėje „Honda Collection Hall“, esančioje Motegi trasoje netoli Tokijo.

1964: ambicingi „Honda“ tikslai lenktynių trasoje
Praėjus metams po įsiveržimo į automobilių pramonę, „Honda“ žengė drąsų žingsnį į automobilių lenktynių pasaulį. Sprendimas pradėti savo važiuoklių ir variklių gamybą netrukus pasiteisino: 1965 m. Meksikoje Richie Gintheris iškovojo mums pirmąją pergalę.

1967: mažasis „Honda“ stebuklas
Dailus ir sumanus. Miesto automobilis N360 su sklandžiai dirbančiu, oru aušinamu varikliu atverčia pirmąjį „Honda“ keleivinių automobilių sėkmės istorijos puslapį.


 

INTENSYVUS DEŠIMTMETIS

Aštuntasis dešimtmetis

1972: tinkamas automobilis tinkamu laiku
Kompaktiškas, priekiniais ratais varomas „Civic“ buvo idealus aštuntojo dešimtmečio automobilis. 10 šio modelio kartų ir 24 mln. parduotų vienetų – jis vis dar yra toks pat svarbus ir populiarus.

1973: „Honda“ įkūrėjai išeina į pensiją
Po 25 vadovavimo metų „Honda“ įkūrėjai Soichiro Honda ir Takeo Fujisawa išeina į pensiją, likdami tik patarėjais direktorių valdyboje. Soichiro Honda išliko aktyvus savo įmonės stebėtojas iki pat savo mirties 1991 m.

1975: ekologiškumo standartas
Šiaurės Amerikoje mes pristatėme įspūdingą CVCC variklį. Dėl itin efektyvaus degimo ciklo šis variklis pranoko aukštus naujus aplinkosaugos reikalavimus net nenaudojant katalizatoriaus. Tai buvo sensacija.

 

„Honda“ legenda – pirmasis „Civic“. Gaminame jį nuo 1972 m. Šiandien jau važinėja dešimtosios kartos automobiliai. Nuo „Civic“ debiuto jau pagaminome daugiau nei 24 mln. vnt.!

Originalus „Honda Accord“ buvo mūsų pirmasis trejų durų vidutinio dydžio hečbekas – „Civic“ pirmą kartą pasirodė kaip dvejų durų sedanas.

1976: augimas
Pristatytas pirmasis „Honda“ vidutinio dydžio automobilis „Accord“. Iš pradžių buvo siūlomas ketverių durų sedanas ir trejų durų hečbekas. Vėliau pasirodė penkerių durų hečbekas ir kupė versija „Prelude“.

1979: tiltų tiesimas
„Honda“ užmezga 15 metų trukusios sėkmingos partnerystės ryšius su BL, kad galėtų dalytis bendromis technologijomis ir kartu kurti bei gaminti automobilius Europoje. Vėliau buvo ir kitų partnerių, tačiau mes didžiuojamės savo nepriklausomybe ir bekompromisiu originaliu mąstymu.


 

AUKŠTŲJŲ TECHNOLOGIJŲ DEŠIMTMETIS

Devintasis dešimtmetis

1981: žemėlapyje
Ar žinojote, kad „Honda“ išrado pirmąją pasaulyje automobilių navigacijos sistemą su žemėlapiais? „Honda Electro Gyrocator“ moduliai „Accord“ automobiliuose Japonijos rinkoje buvo siūlomi dar likus daugiau nei 10 metų iki GPS palydovinės navigacijos sistemų pasirodymo.

1982: gyvenimas Amerikoje
1979 m. „Honda“ pradėjo motociklų gamybą JAV. 1982 m. „Honda“ tapo pirmuoju japonų prekės ženklu, siejamu su automobilių gamyba JAV. Vėliau Ohajuje įkurtos gamyklos pajėgumus papildė gamyklos Kanadoje ir Meksikoje.

1986: legenda
Pirmojo „Honda“ prabangaus automobilio ir naujojo prekės ženklo „Acura“, su kuriuo jis pasirodo JAV rinkoje, premjera. Taigi „Honda“ tapo pirmąja japonų automobilių gamintoja, atvėrusia atskirą prabangių automobilių nišą.


 

1989: NEPRIEKAIŠTINGA VTEC SISTEMA

SUKURDAMA VTEC SISTEMĄ, „HONDA“ PARODĖ, KAIP PASIEKTI DIDESNĘ VARIKLIO GALIĄ IR EKONOMIJĄ.

1988 m. laidos „Acura Legend Coupe“ buvo varomas ypač sklandžiai dirbančio 24 vožtuvų 2,7 l V6 variklio. Jis padėjo įtvirtinti prabangaus „Acura“ prekės ženklą JAV rinkoje.

1988: „Honda“ F1 meistriškumo klasė
Nei iki tol, nei vėliau niekam nepavyko iškovoti tiek pergalių F1 lenktynėse, kiek tą sezoną. „McLaren-Honda“ laimėjo 15 iš 16 lenktynių, komanda pelnė konstruktorių čempionato nugalėtojos titulą, Ayrtonas Senna 1988 m. tapo F1 pasaulio čempionu, o jo partneris Alainas Prostas užėmė antrąją vietą. Kodėl ne 16 iš 16? Na, niekas nėra tobulas...

 

LEGENDŲ DEŠIMTMETIS

Dešimtasis dešimtmetis

1992: pagaminta Europoje
Europoje duris atveria dvi naujos „Honda“ gamyklos. Svindono gamykloje (JK) gaminami „Accord“ automobiliai, o Gebzėje (Turkija) pradedama „Civic“ gamyba. Šiandien Svindonas yra tapęs pasauliniu penkerių durų „Civic“ hečbekų gamybos centru.

1995: keturių ratų pavara
Pristatomas legendinis „Honda“ modelis – CR-V („Compact Recreational Vehicle“). Novatoriškas kompaktiškas visureigis iškart susilaukė visuotinio pripažinimo ir šiandien yra perkamiausias pasaulyje SUV automobilis. 1999 m. „Honda“ pristatė šiek tiek mažesnį HR-V modelį („High-Riding Vehicle“).

1998: Su gimtadieniu, „Honda“!
Savo pirmojo veiklos penkiasdešimtmečio proga nusprendėme pasidovanoti dovaną. Ar gali būti kas geriau už dvivietį sportinį automobilį? Galingas S2000 šiandien įkūnija originalaus rodsterio S500 dvasią.


 

1990: SUPERŽVAIGŽDĖ

NOVATORIŠKAS NSX MODELIS. PIRMOJI „HONDA“ SUPERŽVAIGŽDĖ SUKĖLĖ SĄMYŠĮ IŠSKIRTINIŲ TECHNINIŲ CHARAKTERISTIKŲ AUTOMOBILIŲ SEGMENTE.

„Honda S2000“ – geriausia dovana 50-ojo gimtadienio proga!

1999: žvilgsnis į ateitį
Mūsų inžinieriai yra susitelkę ne tik į praeitį. „Insight“ buvo mūsų pirmasis benzininis elektrinis hibridas, pasižymintis neįtikėtinai mažais CO2 rodikliais. Tai buvo dar viena „Honda“ premjera – pirmasis Europos rinkoje siūlomas hibridinis automobilis.


 

ROBOTAI IR LENKTYNĖS

Naujasis tūkstantmetis

2000: ASIMO sveikinasi su pasauliu
Pristatomas pirmasis humanoidinis robotas ASIMO („Advanced Step in Innovative MObility“), tapęs viena garsiausių „Honda“ žvaigždžių.

2001: „R“ reiškia lenktynes
Į Europą atvyksta galingas kompaktiškas hečbekas „Civic Type R“. Jo reputacija ir populiarumas sparčiai auga. Vėliau jis pradedamas eksportuoti visame pasaulyje. Nuo to laiko pasirodė dar trys šio modelio kartos. Paskutinioji debiutavo 2017 m.

2002: prisijungimas prie „Jazz“ klubo
Sumanaus „Jazz“ mažylio premjera. Dėl viduryje įrengto degalų bako atsivėrė daugiau erdvės salone. Išradinga galinių sėdynių sistema „Magic Seats“ – kūrybiška „Honda“ koncepcijos „maksimalus dėmesys žmogui, minimalus mašinai“ interpretacija.

2003: „Honda“ pažanga
Europoje pasirodo „Honda“ TV reklama „Cog“. Tai buvo vienas daugiausia apdovanojimų sulaukusių reklaminių filmukų per visą istoriją. Šioje reklamoje buvo pristatomas naujasis „Accord“ modelis su pirmuoju „Honda“ sukurtu dyzeliniu „i-CTDi“ varikliu.

 

Raudonas „Honda“ logotipas „H“ puikuojasi ant daugelio mūsų sportinių „Honda Type R“ automobilių.

2006: „Honda“ vandenilinis herojus
„Honda“ inžinieriai jau seniai svajojo apie vandeniliu varomas transporto priemones, kurios neterštų aplinkos ir kurių nereikėtų įkrauti. 2006 m. pasirodęs novatoriškas „FCX Clarity“ buvo tikras proveržis: tai buvo pirmasis vandenilio kuro elementais varomas komercinis automobilis.

 

ŠIANDIEN

„Honda“ ir toliau muša rekordus.

2014: aukšta pozicija
Visame pasaulyje parduotų „Honda“ motociklų ir motorolerių skaičius pasiekė įspūdingą ribą – 300 mln. vnt. Tačiau tai nėra vienintelis toks didžiulis skaičius – vos po metų mes laimėjome 700-ąsias motociklų „Grand-Prix“ lenktynes.

2015: „Honda“ pakyla nuo žemės
Įgyvendinta didžiausia Soichiro Honda svajonė – pirmasis reaktyvinis lėktuvas„HondaJet“ pakyla į dangų. Šešiavietis verslo klasės reaktyvinis lėktuvas, kuris gali nenusileisdamas įveikti didesnį nei 2200 km atstumą ir išvystyti iki 782 km/h greitį, yra greičiausia iki šiol „Honda“ transporto priemonė.

2016: svarbus etapas
Pagaminta 100 mln. „Honda“ automobilių. Ar Soichiro kada svajojo, kad bus pagaminta tiek daug jo vardu pavadintų automobilių?


 

Naujasis „Civic Type R“ – garsiosios Niurburgringo trasos karalius, įveikęs ratą per rekordinį laiką (7 min. ir 43,8 sek.).

2017: tolesnė raida ir sportas
„Honda“ pristato naująjį NSX – pažangų superautomobilį, kuris, kaip ir jo pirmtakas, aplenkia savo laiką. Tai hibridinis superautomobilis su V6 benzininiu automobiliu ir trimis elektriniais varikliais. Po kelių mėnesių prie NSX prisijungia naujasis „Civic Type R“. Greitas ir ištobulintas automobilis pasiekė naują rato apvažiavimo rekordą Vokietijos Niurburgringo Šiaurinėje kilpoje.

2018: svajonių kupinas septyniasdešimtmetis
„Honda“ švenčia 70-ąjį jubiliejų. Iki šiol nueitas ilgas ir įdomus kelias. Kur toliau mus nuves kiti 70 metų?